De bikinilijn van de HTM keert de komende zomermaanden terug. Nieuw dit jaar is de 'Zóóómerbus'. Zowel de tram als de bus zijn voorzien van vrolijke, zomerse taferelen en woordgrappen. Binnen zijn er stickers aangebracht en horen de passagiers zomerse geluiden. In de tram is daarnaast, net als vorig jaar, strandgeur te ruiken.
Directeur Jaap Bierman van de HTM geeft vandaag het startschot voor de 'Stap in de Zóóómercampagne' van het vervoersbedrijf. De campagne heeft verschillende doelen. Niet alleen wil HTM reizigers terugwinnen in het OV, maar de inwoners van de Haagse regio ook laten zien met welke tram- en buslijnen je allemaal naar het strand van Kijkduin en Scheveningen kunt.
De HTM heeft dit jaar ook voor het eerst drie halten omgetoverd tot zogenoemde strandhalten met bijzondere objecten, zoals een 'HTM'er' met zand en een schepje op het dak van een tramhalte. Op meerdere halten van de strandlijnen worden reizigers zo gewezen op het gemak om zo naar het strand te gaan.
Tekst gaat door onder foto.
Regelrecht seksisme
In de Haagse gemeenteraad reageerde fractievoorzitter Marielle Vavier van GroenLinks vorig jaar verontwaardigd op de bikinilijn van de HTM. "Niet oké en ouderwets", schreef zij op Twitter. "Dit is geen grapje, mannen, dit is regelrecht seksisme. Ga eens met je tijd mee, HTM." Een verzoek om de campagne aan te passen, werd door het vervoersbedrijf afgewezen.